Det ikoniska shoppingkomplexet Mall of America har installerat ett sofistikerat inomhuspositionssystem (IPS), StepInside®, med hjälp av LEAD-alumnen Senion, som är branchledande inom IPS. Tekniken fungerar som GPS för inomhusplatser och är utformad för att hjälpa gallerian att förbättra sin besöksupplevelse. Med hjälp av en app guidas besökaren till önskad detaljhandel, restaurang eller nöjesdestination inom komplexet. Senions installation anses vara den största IPS installationen inom detaljhandeln i USA hittills.
Som Nordamerika största detaljhandel och underhållning komplex, innehåller Mall of America mer än 5,6 miljoner kvadratmeter detaljhandel, attraktioner och hotellrum, inklusive mer än 520 butiker och restauranger och är bland annat känt för Nickelodeon Universe, landets största inomhus Akvarium, samt landets längsta inomhus zip-linje, minigolf, hotell och mer.
”Som en destination som välkomnar miljontals besökare från hela världen varje år, fortsätter MOA kontinuerligt nya erbjudanden för att förbättra upplevelsen och göra fastigheten mer tillgänglig”, säger Jill Renslow, marknadschef och affärsutveckling på Mall of America. ”StepInside® inomhuspositioneringssystem gör det möjligt för oss att erbjuda steg-för-steg-läsning, ett mer personlig besök som tillgodoser gästens preferens och ett sätt för besökare att lättare ansluta till våra varumärken och attraktioner.”
Mall of America är en amerikansk turist- och semesterdestination och undersöker därmed kontinuerligt sätt att säkerställa en högklassig besökarupplevelse för sina 40 miljoner gäster årligen. Senions inomhuspositioneringssystemsteknik kommer att hjälpa gäster, turister och besökare från hela världen att bättre navigera i det expansiva komplexet via Mall of America app.
StepInside® är en omfattande svit som är utformad för exakt inomhuspositionering för mobila enheter, vilket ger en jämn, exakt och responsiv användarupplevelse, i realtid.