Nyheter

XMReality gör det möjligt för effektivare service åt Futura

LEAD-alumnen XMReality har en lösning där augmented reality gör det möjligt för en teknisk expert vid vilket som helst av Futuras servicecenter att se samma sak som kundens servicetekniker. Experten kan enkelt visa de handgrepp som behövs för att lösa ett problem. Verktygen från XMReality som möjliggör denna till synes futuristiska interaktion är i grunden ganska enkla att använda och består endast av en Futura Protablet, vilket är en industriell surfplatta med Futuras serviceverktyg, samt, om så önskas, ett par industriella smarta glasögon.

XM Realitys industriella glasögonVårt partnerskap med Futura är ett betydande framsteg som demonstrerar värdet av augmented reality i den kapitalintensiva pappersindustrin. Futura är en idealisk partner för oss eftersom företaget strävar efter ständig innovation, säger Johan Castevall, VD på XMReality.

Futura är en ledande global tillverkare av maskiner för konvertering av mjukpapper. För att anläggningarna ska kunna underhållas på bästa sätt strävar företaget efter att anpassa sin service efter olika förhållanden. Men tillverkare av mjukpappersprodukter brukar ha tillverkningen nära sina respektive marknader, så därför är anläggningarna spridda runt jorden, ofta på platser långt från Futuras serviceverkstäder.

Trots att vi utrustade kunderna med ett antal integrerade kommunikationsverktyg, så saknade vi förmågan att visuellt se kundens problem, eller möjligheten att visuellt kunna leda kunden till en lösning, Vi var ofta tvungna att att resa till platser som låg långt bort och var svåra att ta sig till, säger Alessandro Viano, chef för förebyggande underhåll vid Futura.

Läs mer här >