Snart presenteras årets version av Internetworlds lista över Sveriges hetaste entreprenörer och startups. Här berättar bl a Martin Källström på Narrative vad som har hänt under året som gått sedan utnämningen.
När Narrative 2013 hamnade på andra plats i Internetworlds ranking av heta svenska entreprenörsbolag hade bolagets koncept redan gjort succé på Kickstarter och fått en del uppmärksamhet i teknikmedier. Dessutom hade Narrative nyligen tagit in tre mijoner dollar från True Ventures. Men ännu var inte kameran Narrative Clip färdig att levereras och runt 1000 Kickstarter- användare som förbeställt väntade fortfarande med spänning på om Narrative verkligen skulle leverera på sin vision.
Sedan dess har Narrative levererat på mer än ett sätt.
– Vi började med att leverera våra kameror till ungefär 1000 Kickstarter-beställare och sedan sälja dem till allmänheten. Och det har gått jättebra. Vi har haft en fantastisk aktivitet i communityn och vi har nått över 100 miljoner uppladdade bilder i vår molntjänst. Vi har också växt från 20 personer till 36 anställda idag, säger Martin Källström.
Vad ledde framgången med lanseringen till, vad är den största utmaningen och vad gör det för ett bolag som Narrative att lyftas fram i svensk media?